Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Jaguar XER-S zakończy niemiecką dominację?

Meganews

Sportowa odmiana najnowszego sedana XE, który wejdzie do sprzedaży w 2015 roku, ma zdetronizować niemieckie konstrukcje spod znaków „M”, „AMG” i „RS”.


Najnowszy Jaguar powstanie na bazie płyty podłogowe iQ[A1], a pod maską topowej wersji XER-S znajdzie się jednostka V8 o pojemności 5 litrów i mocy około 540 KM. To wystarczy, aby rozpędzić auto do 300 km/h i teoretycznie „przegonić” wszystkie najmocniejsze BMW, Mercedesy i Audi, które za sprawą elektronicznego „kagańca” nie pozwalają jechać szybciej, niż 250 km/h.

 

Poza tym, w gamie modelu XE znajdą się również bardziej cywilizowane warianty napędzane silnikami czterocylindrowymi (zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne) i sześciocylindrowymi. Pierwsze testy modelu 3,0 l V6 już są prowadzone na torze Nurburgring.

Jaguar XE zostanie oficjalnie pokazany jeszcze w tym roku, a pierwsze zamówienia będą realizowane w roku 2015. Supersportowa odmiana XER-S trafi na rynek za dwa lata, przy czym wcześniej poznamy usportowiony wariant S.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Choć płyn hamulcowy jest jedną z najważniejszych cieczy wykorzystywanych przez nasze samochody, w większości przypadków nie poświęcamy mu zbyt wiele uwagi. Dobrze jest, jeśli pamiętamy, że należy go regularnie wymieniać i że najpopularniejszym jego rodzajem jest obecnie DOT-4. Czy jednak oznaczenie to mówi nam cokolwiek? I czym różni się DOT-4 od popularnego niegdyś płynu DOT-3?

Komentarzy: 0 skomentuj »

Efektywność systemu hamowania większości kierowców kojarzy się z parametrami takimi, jak żywotność komponentów układu, ich odporność na wysoką temperaturę pracy czy długość drogi hamowania. O wiele rzadziej w tym kontekście mówi się jednak o modulacji siły hamowania. Jak jednak pokazuje praktyka, by uzyskać pożądaną skuteczność funkcjonowania klocków hamulców seryjnych, często wystarczy jedynie poprawić ich informatywność.

Komentarzy: 0 skomentuj »