Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Jaguar F-Type R Coupe w Tour de France

Meganews

Samochody wsparcia biorące udział w prestiżowym wyścigu kolarskim Tour de France to zwykle pojemne i praktyczne kombi, które pomieszczą ekipę techników, zapasowe rowery i mnóstwo sprzętu. W tym roku Jaguar chce udowodnić, że w tej roli doskonale spisze się supersportowy F-Type R Coupe.


F-Type przygotowany przez oddział Special Vehicle Operations pojawi się na trasie dwudziestego etapu Tour de France 2014 wiodącego z Bergerac do Périgueux, zastępując w roli auta wsparcia model XF Sportbake.

 

Dzięki specjalnemu uchwytowi dachowemu oraz specjalnie przygotowanej wnęce umieszczonej w miejscu, gdzie normalnie znajduje się tylna szyba, sportowe coupe przewiezie dwa w pełni przygotowane do jazdy rowery.

 

 

Oprócz tego w bagażniku Jaguara umieszczono dodatkowe akumulatory, które zasilają wzmacniacze, mikrofony, radia i monitory służące do komunikacji pomiędzy dyrektorem zespołu i kolażami.

 

Specjaliści z Special Vehicle Operations zadbali również o to, aby ich Jaguar F-Type przyciągał uwagę kibiców zgromadzonych na trasie wyścigu, w związku z czym nadwozie tego modelu zostało przyozdobione niebieskim pasem oraz licznymi naklejkami z logotypami sponsorów.

 

Pod maską bez zmian, przy czym seryjna moc 550 KM generowana z 5-litrowego silnika V8 w zupełności wystarczy, aby dotrzymać tempa nawet najlepszym zawodnikom Tour de France, którzy potrafią rozpędzić swoje rowery do blisko 100 km/h.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Choć płyn hamulcowy jest jedną z najważniejszych cieczy wykorzystywanych przez nasze samochody, w większości przypadków nie poświęcamy mu zbyt wiele uwagi. Dobrze jest, jeśli pamiętamy, że należy go regularnie wymieniać i że najpopularniejszym jego rodzajem jest obecnie DOT-4. Czy jednak oznaczenie to mówi nam cokolwiek? I czym różni się DOT-4 od popularnego niegdyś płynu DOT-3?

Komentarzy: 0 skomentuj »

Efektywność systemu hamowania większości kierowców kojarzy się z parametrami takimi, jak żywotność komponentów układu, ich odporność na wysoką temperaturę pracy czy długość drogi hamowania. O wiele rzadziej w tym kontekście mówi się jednak o modulacji siły hamowania. Jak jednak pokazuje praktyka, by uzyskać pożądaną skuteczność funkcjonowania klocków hamulców seryjnych, często wystarczy jedynie poprawić ich informatywność.

Komentarzy: 0 skomentuj »