Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Jaguar F-Type Project 7 – reaktywacja klasyka

Meganews

Jaguar F-Type Project 7 to nowoczesne wcielenie modelu D-Type, czyli sportowego roadstera z 1954 roku, na bazie którego kilka lat później powstał kultowy E-Type.


Realizację „Projektu 7” zlecono należącemu do Jaguara oddziałowi Special Operations. Projektanci chcieli nadać nadwoziu auta agresywnego wyglądu, stosując karbonowe elementy aerodynamiczne, takie jak przedni spoiler, boczne progi, tylny dyfuzor czy regulowane tylne skrzydło. Dynamiczny charakter nowego Jaguara podkreśla obniżona przednia szyba, dla której przeciwwagą są ogromne obręcze aluminiowe o średnicy 20 cali z oponami Pirelli P Zero. Dodatkowo, specjaliści do zadań specjalnych z Jaguara zastosowali aktywny układ wydechowy oraz specjalny dach Bimini, który po złożeniu można schować w bagażniku.

 

Jaguar F-Type Project 7 będzie oferowany w pięciu ekskluzywnych kolorach: Ultra Blue, Caldera Red, British Racing Green, Ultimate Black i Glacier White.

 

Kabina pasażerska nie odbiega stylizacyjnie od projektu wnętrza standardowego F-Type’a. Wyróżnikiem odmiany Project 7 są kubełkowe fotele obszyte skórą, wstawki dekoracyjne z włókna węglowego oraz kierownica pokryta skórą lub Alkantarą. Całość uzupełniają aluminiowe dźwigienki do zmiany biegów oraz numerowane plakietki z podpisem Iana Calluma.

 

Źródłem mocy jest doładowany silnik V8 o pojemności 5 litrów, produkujący 575 KM i 680 Nm momentu obrotowego. Za przeniesienie napędu odpowiada ośmiobiegowa skrzynia Quickshift, która – dzięki błyskawicznym reakcjom – pozwala rozpędzić auto od o do 100 km/h w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 300 km/h.

 

Jak przystało na samochód, którego naturalnym środowiskiem jest tor wyścigowy, F-Type Project 7 został również wyposażony w aktywny tylny dyferencjał, ceramiczne tarcze hamulcowe, usztywnione zawieszenie oraz sportowy system stabilizacji toru jazdy.

 

Powstanie tylko 250 sztuk tego modelu. Pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na rok 2015.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Choć płyn hamulcowy jest jedną z najważniejszych cieczy wykorzystywanych przez nasze samochody, w większości przypadków nie poświęcamy mu zbyt wiele uwagi. Dobrze jest, jeśli pamiętamy, że należy go regularnie wymieniać i że najpopularniejszym jego rodzajem jest obecnie DOT-4. Czy jednak oznaczenie to mówi nam cokolwiek? I czym różni się DOT-4 od popularnego niegdyś płynu DOT-3?

Komentarzy: 0 skomentuj »

Efektywność systemu hamowania większości kierowców kojarzy się z parametrami takimi, jak żywotność komponentów układu, ich odporność na wysoką temperaturę pracy czy długość drogi hamowania. O wiele rzadziej w tym kontekście mówi się jednak o modulacji siły hamowania. Jak jednak pokazuje praktyka, by uzyskać pożądaną skuteczność funkcjonowania klocków hamulców seryjnych, często wystarczy jedynie poprawić ich informatywność.

Komentarzy: 0 skomentuj »