Infiniti i Poltrona Frau – jasna i ciemna strona mocy
Podczas tegorocznego Salone del Mobile, czyli najważniejszych na świecie międzynarodowych targów branży wnętrzarskiej, firma Infiniti zaprezentowała dwa specjalne egzemplarze modeli Q50 i QX70, będące owocem współpracy z firmą Poltrona Frau – renomowanym, włoskim wytwórcą mebli.
Oba egzemplarze zostały przeobrażone w centrali Poltrona Frau we włoskim Tolentino z zastosowaniem techniki i materiałów wykorzystywanych w kolekcjach mebli. Zdaniem Infiniti, te dwa ekskluzywne modele obrazują „anielskość” i „demoniczność” i mają zarówno szokować publiczność, jak i ją uwodzić.
„Niewinność” hybrydowego Infiniti Q50 podkreśla kolorystyka modelu – lśniąca biel nadwozia i bardzo miękka, biała tapicerka skórzana wnętrza. Z kolei model QX70 w nowym wydaniu prezentuje „ciemną stronę mocy”, o czym świadczy czerń, która zdominowała nadwozie i wnętrze. Przemiana modeli wiąże się więc głównie ze specyficznymi gamami kolorów. Są one inspirowane barwami z wzornika kolorów skór Pelle Frau Colour System.
Dla Infiniti QX70 styliści Poltrona Frau wybrali skórę w czarnym odcieniu Pelle Frau Soul Salomon Black z kontrastującymi akcentami w kolorze Ribes (głęboka czerwień jeżyny). Kolor Ribes występuje także w elementach zewnętrznych – w dolnej sekcji zderzaka i oprawie grilla chłodnicy. Relingi dachowe również są wykończone skórą w kolorze Ribes, co perfekcyjnie współgra z czarnym nadwoziem, czarnym satynowym wykończeniem oraz czarnymi 21-calowymi felgami.
Z kolei Q50 to prawdziwy rycerz w lśniącej, białej zbroi: kolor lakieru to Zinco, z kontrastującymi akcentami w jasnoniebieskim kolorze Lava. Również w tym przypadku barwy te były do tej pory bardziej kojarzone z meblami Poltrona Frau, niż samochodami. Białe koła, satynowe wykończenie wnętrza i bardzo luksusowe oprawy lusterek zewnętrznych w białej skórze dopełniają tę anielską całość.
W obu samochodach zastosowano najbardziej miękką skórę meblową, poddaną 21-etapowemu procesowi garbarskiemu, z którego słynie włoska firma. Do wykończenia każdego z samochodów użyto około 100 metrów kwadratowych skór bydlęcych z miejscowości Arzignano, w pobliżu Vicenzy.
Dla każdego samochodu należało ręcznie przyciąć, a następnie ręcznie przyszyć sto różnych sekcji skórzanych, różniących się rozmiarem: od dużych powierzchni podsufitki, aż po małe fragmenty, wykorzystywane w obszyciach łopatek zmiany biegów. Praktycznie każdą powierzchnię wewnątrz wykonano w ten sam sposób, jak meble Poltrona Frau, w związku z czym na cięciu skóry, jej szyciu i owijaniu trzech specjalistów spędziło po prawie 500 godzin przy każdym samochodzie…
źródło: MotoTarget