Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Dlaczego GM, Audi i Jaguar Land Rover wstrzymały sprzedaż w Rosji

Meganews

Firmy General Motors, Audi i Jaguar Land Rover tymczasowo wstrzymały sprzedaż swoich samochodów w Rosji, co ma związek z utratą wartości rubla.

 


Producenci aut starają się złagodzić skutki ponad 40-procentowego spadku wartości rubla, jaki jest notowany od czerwca tego roku. Ostatni raz Rosja przeżyła podobny do obecnego kryzys w 1998 roku.

 

W ciągu ostatnich kilku tygodni Rosjanie wykupywali z salonów drogie auta, traktując je, jako lokatę kapitału, jednakże z powodu załamania się rubla producenci nie zarabiali na tych transakcjach. W związku z tym część z nich postanowiła zawiesić sprzedaż. Koncern GM ogłosił tę decyzję 16 grudnia informując jednocześnie, że wszystkie auta zamówione do tego czasu zostaną sprzedane klientom w ustalonej wcześniej cenie. Tego samego dnia sprzedaż wstrzymało także Audi, a 3 dni później do grupy dołączył koncern Jaguar Land Rover. W dniach od 22 grudnia do 12 stycznia, w związku z planowaną przerwą świąteczną, Audi wstrzyma również produkcję w fabryce w Kałudze.

 

Szacuje się, że wraz z utratą wartości rubla firmy motoryzacyjne stracą w czwartym kwartale tego roku od 100 do 150 milionów euro. Jako przykład firma analityczna Ellinghorst podaje tu BMW twierdząc jednocześnie, że straty takich koncernów, jak Daimler, Volkswagen, Renault czy Hyundai Motor Co. mogą być o wiele większe.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Mieszkaniec Blockley w angielskim hrabstwie Gloucestershire sprawił sobie na setne urodziny nie lada prezent – superluksusową limuzynę Lexus LS 600h L. Ze względu na tak wyjątkową okazję, brytyjski oddział przygotował drobną niespodziankę, by szczególnie uhonorować swego stałego klienta.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Do tego kociaka mamy specjalny sentyment. Jeśli jest się przy narodzinach, człowiek czuje się jak ojciec chrzestny modelu, a ja byłem przy narodzinach Kugi w 2008, byłem na egzaminie dojrzałości w 2015, stojąc przy linii produkcyjnej w Walencji, kiedy wjeżdżała do Europy druga generacja modelu.

Komentarzy: 0 skomentuj »