Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Gdzie historia spotyka przyszłość – BMW 3.0 CSL Hommage

motostork

Kto choć raz odwiedził klif Pebble Beach podczas słynnego Konkursu Elegancji, nie zapomni tego do końca życia. Błękit nieba, malachitowy ocean kilkadziesiąt metrów niżej i zielona trawa, na której stoją klasyki, jakich nie spotkasz nigdzie na świecie. Po kilku minutach dostajesz zawrotu głowy, od zaglądania do wypielęgnowanych wnętrz stuletnich pereł motoryzacji i od zapachu drogiej wody kolońskiej i fajkowego tytoniu niewiele młodszych właścicieli. 

 

Podobna atmosfera towarzyszy najsłynniejszemu europejskiemu Concorso d’Eleganza Villa d’Este nad jeziorem Como, choć właściciele wydają się młodsi. Obydwa miejsca są naturalnym ekosystemem dla wszelkich  prezentacji nowoczesnych konceptów z grupy motoryzacyjnego haute couture – drogich wizji, często odwołujących się do dziedzictwa marki. Tam historia motoryzacji spotyka się z jej przyszłością. Trudno się dziwić, że obydwa tegoroczne konkursy elegancji stały się miejscem prezentacji przepięknego BMW 3.0 CSL Hommage. Model to hołd złożony przez BMW Design Team jednemu z najsłynniejszych coupe marki BMW z lat 70. ubiegłego wieku. Prezentuje się imponująco i fani modlą się, aby bez zmian trafiło do katalogu dla najzamożniejszych klientów. Konstrukcja i linie nadwozia są ukłonem w stronę osiągnięć inżynierów w zakresie ultralekkiej konstrukcji, a także osiągów tego auta.

 

BMW 3_0 CSL Hommage 1

 

Samochód niemal wyjeżdża na patrzącego, dzięki potężnym deflektorom, masywnym nadkolom oraz imponującym spoilerom. Ogromny spoiler tylny poza swą podstawową funkcją aerodynamiczną stanowi bezpośrednie nawiązanie do nadwozia BMW 3.0 CLS, które odnosiło sukcesy na torach wyścigowych 40 lat temu. Spojrzenie z przodu i z tyłu na atletyczną bryłę przynoszą największe emocje. Przedni i tylny pas kipią dynamiką. Jednak linie boczne narysowano subtelnie, równoważąc ten kulturystyczny nadmiar i sugerując, że w ruchu bok auta widzimy najkrócej. Dolna część nadwozia to etiuda na temat karbonu i redukcji masy, którą projektanci zagrali koncertowo.

 

 

Kabina BMW 3.0 CSL Hommage jest surowa i dla fanów sportu to zaleta – podobnie jak w liniach nadwozia, designerzy wyraźnie pokazali, że priorytetem ich działań była redukcja masy samochodu. Kierownica i jej kolumna stanowią centrum dowodzenia i oś ergonomii. Jedynym komfortowym dodatkiem są nawiewy, tuż pod kołem, po jego obu stronach. Niewielki wyświetlacz na kolumnie pokazuje kierowcy drugorzędne informacje, jak czas okrążenia, czas wyścigu czy aktualna pozycja. We wnętrzu pojawiły się więc tylko niezbędne elementy, oczywiście wykonane z najdroższych, najbardziej zaawansowanych materiałów. To w końcu koń wyścigowy z bogatej stajni.

 

BMW 3_0 CSL Hommage 3

 

Na Konkurs Elegancji w Pebble Beach przypadający trzy miesiące po Villa d’Este, koncern BMW przygotował specjalną edycję BMW 3.0 CSL Hommage R, dla uczczenia przypadającego właśnie 40-lecia obecności BMW w Ameryce Północnej oraz sukcesów wyścigowych modelu BMW 3.0 CSL w roku 1975. To właśnie w Laguna Seca, położonym zaledwie 15 mil od Pebble Beach, pokryte barwami fabrycznymi BMW 3.0 CSL, zdobyło mistrzowski tytuł w klasyfikacji producentów. Model koncepcyjny, zaprezentowany w sierpniu w Pebble Beach, nosił więc dumnie barwy BMW Motorsport.

 

Tekst ukazał się w Moto Tabu – aplikacji na urządzenia mobilne

motostork

motostork

Artykułów: 35

W motoryzacji od 1997 roku. Tworzę, zmieniam, poprawiam media. Najpierw papierowe "Auto dziś i jutro", które zatrzęsło kioskami i klubami fanów marek na przełomie wieków, potem "Auto Moto", dojrzalsze, sprzedawane nawet w 130-tysięcznych nakładach. Po drodze, już w XXI wieku, kilkadziesiąt wydań pism dla kierowców Hond, Subaru, Jeepów, Dodge’ów i Kii. W końcu portale i media elektroniczne. Wszystko wokół czterech kółek.

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Skąd pochodzi prąd, zasilający silniki samochodu z napędem elektrycznym? Najprostsza odpowiedź brzmi – z akumulatora. W ogromnej większości przypadków jest to prawda, aczkolwiek zazwyczaj niecała. Układy zasilania i napędu aut z silnikami elektrycznymi są zwykle bardziej skomplikowane, ale dzięki temu bardziej funkcjonalne.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Od dłuższego czasu długoterminowy i krótkoterminowy wynajem samochodów bije rekordy popularności – zarówno w Europie Zachodniej, jak i w Stanach Zjednoczonych. Wzrost zainteresowania wynajmem można zaobserwować również w Polsce. Rozwijająca się oferta wypożyczalni aut to nie tylko atrakcyjna okazja dla osób chcących wynająć samochód krótkoterminowo, ale także dla klientów poszukujących pojazdu na własność.

Komentarzy: 0 skomentuj »