Nasz profil na Facebook.com - polub nas

G 650 Landaulet: luksus w terenie

Meganews

Oto Klasa G, jakiej jeszcze nie było: Mercedes-Maybach prezentuje nowe arcydzieło motoryzacyjnej inżynierii – G 650 Landaulet.
Przy długości 5345 mm, rozstawie osi 3428 mm, wysokości 2235 mm i niemal półmetrowym prześwicie oraz obszernej, komfortowej kabinie z miejscem dla 4 osób G 650 Landaulet przekracza wszelkie standardy. To unikatowa kombinacja luksusowej limuzyny z szoferem i auta terenowego. Podczas gdy kierowca i pasażer z przodu mają nad głowami zamknięty dach, podróżujący na osobnych fotelach z tyłu mogą cieszyć się maksymalnym komfortem również pod gołym niebem: duży miękki dach składa się elektrycznie. Na życzenie elektrycznie sterowana szklana przegroda może oddzielić przednią i tylną część kabiny. Co więcej, szkło można przyciemnić.

Elektrycznie regulowane w wielu płaszczyznach siedzenia można rozłożyć do pozycji całkowicie leżącej. Aktywne, wielokonturowe fotele z funkcją masażu ENERGIZING mają nadmuchiwane komory powietrzne w celu zapewnienia wysokiego komfortu podróży i doskonałego trzymania bocznego.

Pozostałe wyposażenie G 650 Landaulet również nie pozostawia nic do życzenia. Podróżujący na tylnych fotelach mają do dyspozycji dużą konsolę biznesową z termicznymi uchwytami na kubki, pozwalającymi podgrzewać lub schładzać napoje przez długi czas. Za nimi znajdują się przyciski do sterowania szklaną przegrodą. Podobnie jak w przypadku siedzeń lotniczych konsolę centralną wyposażono w dwa łatwo rozkładane stoliki. Ich blaty mają skórzane pokrycie zapewniające wygodne pisanie i korzystanie z tabletów lub notebooków.

Przed pojemnikami na napoje umiejscowiono panel sterowania klimatyzacją. Dalej znajduje się „kokpit G” zaprojektowany w stylu panelu wskaźników z trzema charakterystycznymi przełącznikami. Nie służą one jednak do włączania blokad dyferencjałów, lecz do sterowania oświetleniem kabiny oraz otwierania i zamykania dachu. „Kokpit G” wyposażono też w dwa schowki oraz typowe dla Klasy G uchwyty, przydatne podczas jazdy w terenie. Poprzeczna belka szklanej przegrody posłużyła również do montażu dwóch 10-calowych ekranów o wysokiej rozdzielczości.

Luksusowy, wysmakowany charakter G 650 Landaulet podkreśla wysokiej próby dwutonowa tapicerka designo z diamentowymi przeszyciami, dostępna w czterech wersjach kolorystycznych. Klienci mogą wybierać spośród trzech dopasowanych odcieni miękkiego dachu oraz czterech atrakcyjnych lakierów designo, w tym matowego.

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet ma wszystko, czego potrzeba do zdobycia niezapomnianych wrażeń także podczas jazdy w terenie. Znane z modeli AMG G 63 6×6 oraz G 500 4×42 osie portalowe zapewniają prześwit równy 450 mm. W przeciwieństwie do konwencjonalnych sztywnych osi piasty kół nie znajdują się tu na wysokości mechanizmu różnicowego, ale z uwagi na przekładnie portalowe są umieszczone znacznie niżej. Opony w rozmiarze 325/55 R 22 zapewniają idealną podstawę dla pewnego prowadzenia zarówno na asfalcie, jak i poza utartymi szlakami. Oczywiście najnowsze wydanie Klasy G dysponuje 100-procentowymi blokadami dyferencjałów, które można uruchamiać podczas jazdy, jak również przełożeniem redukcyjnym. Wysoki komfort jazdy zapewnia również najmocniejszy dostępnych silnik – Mercedes-AMG V12 biturbo, generujący moc 630 KM oraz 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Podobnie jak wszystkie pozostałe warianty G także Mercedes-Maybach G 650 Landaulet będzie wytwarzany w zakładach Magna Steyr w austriackim Graz. Jego światowa premiera odbędzie się podczas marcowych targów motoryzacyjnych w Genewie. Rynkowy debiut specjalnej edycji, której produkcja zostanie ograniczona do 99 egzemplarzy, nastąpi jesienią.

Zapisz

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Do tego kociaka mamy specjalny sentyment. Jeśli jest się przy narodzinach, człowiek czuje się jak ojciec chrzestny modelu, a ja byłem przy narodzinach Kugi w 2008, byłem na egzaminie dojrzałości w 2015, stojąc przy linii produkcyjnej w Walencji, kiedy wjeżdżała do Europy druga generacja modelu.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Hyundai Santa Fe, wyposażony w silnik Diesel 2.2l, stał się bohaterem pierwszej samochodowej wyprawy przez Antarktydę. Za kierownicą samochodu, biorącego udział w tym historycznym wydarzeniu, zasiadł Patrick Bergel – prawnuk znanego podróżnika i odkrywcy Sir Ernesta Shackletona, pokonując dystans z Union Camp do McMurdo i z powrotem.

Komentarzy: 0 skomentuj »