Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Ford włącza do oferty edycję specjalną Ford GT ’67 Heritage

Meganews

Ford GT będzie oferowany w nowej, limitowanej edycji Heritage stworzonej na cześć wyścigowego samochodu GT40 Mark IV, który w 1967 roku prowadzony przez Dana Gurney’a i A.J. Foyta zajął pierwsze miejsce w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Samochód otrzymał unikalną kolorystykę nadwozia i wnętrza oraz ekskluzywne wykończenie obręczy kół.

 

Wersja specjalna Ford GT ’67 Heritage w charakterystyczny barwach z czerwonym nadwoziem i biegnącymi wzdłuż jego osi białymi pasami jest hołdem oddanym zwycięzcom wyścigu Le Mans z 1967 roku: samochodowi Ford GT40 Mark IV z jego załogą w składzie Dan Gurney i A.J. Foyt. Ford GT ‘67 Heritage oznaczony numerem startowym 1 będzie modelem roku 2018.

Ford GT w limitowanej edycji będzie wyróżniał się nie tylko kolorystyką i numerem startowym, ale też kolorami, materiałami i detalami wnętrza samochodu.

„Tworząc godnego następcę specjalnego modelu „66 Heritage”, logicznie rzecz biorąc musieliśmy nawiązać do naszego kolejnego zwycięstwa w Le Mans z amerykańskim zespołem Dan Gurney i A.J. Foyt.” – mówi Dave Pericak, dyrektor generalny Ford Performance. „Wersja Ford GT ’67 Heritage jest hołdem złożonym temu zwycięstwu, z pomocą najnowszego wcielenia jednego z najważniejszych samochodów w historii wyścigowej Forda.”

Ford GT ’67 Heritage będzie malowany na wysoki połysk w kolorze Race Red, z białymi pasami i wyróżnionymi detalami z włókien węglowych. Z przodu i na drzwiach samochód otrzymał oznaczenia nawiązujące do numeru startowego 1 wykonane w kolorze Frozen White i 20-calowe, jednoczęściowe, kute aluminiowe obręcze kół ze srebrnym półmatowym wykończeniem oraz z czarnymi nakrętkami mocującymi obręcze. Czerwone zaciski hamulcowe i srebrne obudowy lusterek zewnętrznych stanowią dopełnienie samochodowej perfekcji.

Wnętrze otrzymało nowe skórzane wykończenia foteli wykonanych z włókien węglowych, z czerwonymi przeszyciami, które pojawiają się także na kierownicy. Dla taśm pasów bezpieczeństwa wybrano kolor czerwony, a łopatki zmiany biegów wykończono w anodowanej szarości. Na desce rozdzielczej, w ramkach numerów seryjnych na drzwiach i w zastrzałach znajdujących się za fotelami wykorzystano stal nierdzewną z ciemnym półmatowym wykończeniem.

Kolejne akcenty wyróżniające wersję specjalną ’67 Heritage, to niepowtarzalna tabliczka znamionowa z numerem serii, a także wykonane z włókien węglowych wyeksponowane progi drzwi, wloty powietrza i konsola centralna.

„Pierwszy model edycji Heritage okazał się wielkim sukcesem, i wspaniałym, współczesnym nawiązaniem do historii naszych zwycięstw w wyścigach Le Mans.” – przypomina Garen Nicoghosian, szef projektu nadwozia nowego samochodu. „Kontynuacja tej opowieści z Fordem GT przypominającym sukces wyścigowego GT40 Mark IV była rzeczą, którą po prostu musieliśmy zrobić.”

Zapisz

Zapisz

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Eclipse Cross to zupełnie nowy rozdział w ponad stuletniej historii Mitsubishi. Najnowszy SUV Mitsubishi imponuje bezkompromisową, oryginalną i odważną stylistyką. Nie jest to auto dla mas, dla wielkich korporacji itd. To dobrze, bo przecież Mitsubishi ma już w ofercie ASX-a, który świetnie spełnia tę rolę. Tylko dlaczego SUV odziedziczył nazwę po sportowym coupe…? Czy w […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Ford Mustang to najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie. Jest nim dlatego, że oferuje najkorzystniejszy stosunek ceny do jakości, a przede wszystkim do mocy. Poprzedniego Mustanga z ponad 300-konnym silnikiem – można było kupić już za 157 000 zł. Jego następca zdrożał o ponad 13 tys. zł, i w podstawowej wersji ma o 27 […]

Komentarzy: 0 skomentuj »