Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Ford ujawnia niesamowicie szybkiego Mustanga Mach-E GT na rynek europejski. Żaden konkurent w tym segmencie nie dysponuje takim przyspieszeniem!

Meganews

Ford zaprezentował po raz pierwszy w Europie sportowego Mustanga Mach-E GT, osiągającego prędkość 100 km/h w 3,7 sekundy, który uzupełni gamę modelu w naszym regionie pod koniec 2021 roku

  • W pełni elektryczny, 465-konny Mustang Mach-E GT z napędem na cztery koła już w chwili ujawnienia wychodzi na prowadzenie europejskiej stawki, przyspieszając do 100 km/h w 3,7 sekundy
  • Pięć lat bezpłatnego dostępu do sieci ładowania FordPass i rok bezpłatnego dostępu do sieci IONITY, zapewni bezstresowe podróże właścicielom Mustanga Mach-E
  • Jedyny w swoim rodzaju Mustang Mach-E 1400 demonstruje potencjał elektrycznych pojazdów przyszłości, a szeroka gama zelektryfikowanych układów napędowych Forda pomaga klientom w zmianie mentalności

Żaden inny pojazd tego segmentu nie przyspiesza lepiej niż Mustang Mach-E GT, wyposażony w 465-konny akumulatorowo-elektryczny układ napędowy, przekazujący moc na wszystkie koła – to konfiguracja idealna dla kierowców gotowych poznać pełne osiągi samochodu elektrycznego.

Mustang Mach-E GT będzie korzystał z wiodącego w branży systemu ładowania Ford Charging Solutions, który zapewni łatwy, zintegrowany dostęp do sieci w całej Europie, uwalniając kierowców od stresu w drodze. Ford ogłosił, że klienci, którzy złożą w tym i przyszłym roku zamówienia na Mustanga Mach-E, otrzymają pięć lat bezpłatnego dostępu2 do sieci ładowania FordPass, która powiększyła się w ciągu niecałego roku o prawie 25% i obejmuje obecnie w Europie ponad 155 000 stacji ładowania.

Klienci, zamawiający model Mach-E, otrzymają również roczny bezpłatny dostęp2 do sieci szybkiego ładowania IONITY, która do końca tego roku otworzy ponad 270 z 400 planowanych stacji.

Mustang Mach-E GT miał europejski debiut w Rotterdamie, w Holandii, w trakcie prezentacji Forda Go Electric, zwracającej uwagę na praktyczne, angażujące działania, które pomogą przybliżyć napędy elektryczne konsumentom, wzbudzić ich zaufanie i zaprezentować dostępne rozwiązania, przynoszące realne korzyści.

–Nowy Mustang Mach-E GT prezentuje rzeczywiste osiągi w pełni elektrycznego samochodu, jednak osiągi nie mają znaczenia, jeśli nie można z nich korzystać. Nasze inicjatywy w zakresie rozwoju infrastruktury ładowania oznaczają, że właściciele Mustanga Mach-E mogą cieszyć się jazdą ze świadomością, że w całej Europie będą mogli bez problemów, szybko ładować akumulatory pojazdów – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe1.

Osiągi pojazdu elektryczneg

Mustang Mach-E GT gwarantuje zniewalające osiągi i charakter legendarnego sportowego Mustanga, a także możliwość przewożenia pięciorga pasażerów w wyrafinowanym wnętrzu i pełnym komforcie. Dwusilnikowy układ napędowy o mocy 465 KM przenosi 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego niezależnie na przednią i tylną oś, co zapewnia jeszcze lepsze prowadzenie i przyspieszenie do 100 km/h, odpowiadające przyspieszeniu Tesli Model Y. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 200 km/h.

Wśród opcjonalnych dodatków znajdują się: adaptacyjne zawieszenie MagneRide, 20-calowe felgi aluminiowe, czerwone zaciski hamulcowe i dostępne tylko w tym modelu lakiery nadwozia, takie jak Cyber Orange. W kabinie znajdziemy 15,5-calowy wyświetlacz dotykowy Full HD obsługujący system komunikacji i rozrywki SYNC3 nowej generacji, który uczy się na podstawie zachowań kierowców i przedstawia inteligentne sugestie. Wyróżniające się w ramach gamy wnętrze tej wersji wyposażono w fotele Ford Performance i charakterystyczną kierownicę z zamszowymi wstawkami.

Mustang Mach-E GT jest standardowo wyposażony w akumulator trakcyjny o zwiększonej pojemności użytkowej 88 kWh, zapewniający zasięg do 500 km (mierzony w cyklu WLTP ),4obsługiwany przez usługę Intelligent Range, która dokładniej przewiduje zasięg, biorąc pod uwagę takie czynniki, jak styl jazdy, prognozy pogody, a nawet dane z innych Mustangów Mach-E, które pokonały już tę samą trasę.

Ford ogłosił również, że standardowy Mustang Mach-E, wyposażony w akumulator o zwiększonej pojemności i napęd na wszystkie koła, zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 5,1 sekundy‑5 (czyli w czasie, jaki osiąga Tesla Model Y Long Range), oferuje też zasięg do 540 km, mierzony w cyklu WLTP.4

Firma zapewnia właścicielom pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in dostęp do sieci ładowania FordPass Charging Network– największej sieci publicznych stacji ładowania w Europie, w której od października 2019 roku uruchomiono około 30 000 stacji.

Dzięki współpracy z NewMotion, klienci Forda będą mogli z pomocą aplikacji FordPass bez trudu zlokalizować stacje, osiągnąć je jako cel nawigacji, opłacić i monitorować ładowanie w 21 krajach, płacąc za usługi z jednego konta2, co znacznie ułatwi eksploatację.

Ford jest założycielem i udziałowcem stowarzyszenia IONITY, budującego stacje szybkiego ładowania przy autostradach i w najważniejszych europejskich lokalizacjach. Inicjatywy ułatwiające dostęp do sieci ładowania FordPass Charging Networki IONITY mogą być szczególnie korzystne dla właścicieli zelektryfikowanych pojazdów, którzy nie mają możliwości ładowania w domu lub w pracy.

Dzięki szczytowej mocy 150 kW na stacjach szybkiego ładowani IONITY, Mustang Mach-E z akumulatorem o zwiększonej pojemności i napędem na tylne koła osiągnie zasięg jazdy do 119 km już po 10 minutach ładowania6 i docelowy zasięg jazdy na napędzie elektrycznym (mierzony w cyklu WLTP) do 610 km.4

Nie ma uniwersalnego rozwiązania

Ford uważa, że szeroka gama rozwiązań zelektryfikowanych układów napędowych jest najskuteczniejszą drogą do osiągnięcia skutecznej energooszczędności w przyszłości. Ford wprowadzi w naszym regionie do końca przyszłego roku 17 nowych zelektryfikowanych modeli.

Na początku tego roku Ford of Europe wezwał rządy, przemysł i instytucje do wsparcia dążeń do elektryfikacji poprzez szybszą rozbudowę publicznej infrastruktury ładowania. W międzyczasie, zróżnicowana gama pojazdów hybrydowych Forda pomaga większej liczbie klientów obniżyć koszty eksploatacji, dbać o ochronę klimatu i zwiększyć zaufanie do napędów elektrycznych.

Siedemdziesiąt pięć procent egzemplarzy modelu Puma, sprzedanych do sierpnia tego roku, jest napędzana przez miękką hybrydę z 48-woltową instalacją elektryczną, wspierającą silnik EcoBoost. Pięćdziesiąt pięć procent sprzedaży nowego Forda Kuga w tym samym okresie stanowiły ładowane z gniazdka wersje Kuga Plug-In Hybrid.

Brytyjska próba, przeprowadzona na dystansie ponad 240 000 km z udziałem 20 samochodów dostawczych Transit Custom Plug-In Hybrid, wykazała, że auta przejechały 75 procent dystansu w centralnym Londynie, pracując w czystym trybie bezemisyjnym, co radykalnie zmniejszyło emisje w centrum miasta.

Do Mondeo Hybrid dołączą na początku przyszłego roku napędzane zespołami hybrydowymi modele S-MAX i Galaxy. Jest to możliwe dzięki zainwestowaniu 42 milionów euro w fabrykę Forda w Walencji w Hiszpanii i w najnowocześniejszy zakład montażu akumulatorów.

– Sprzedaż mówi sama za siebie. Wierzymy, że klienci docenią miękkie napędy hybrydowe, tradycyjne hybrydy i układy napędowe typu plug-in hybrid, które idealnie pasują do ich stylu życia. Widzimy też motywujące zainteresowanie naszymi modelami wyposażonymi w napędy elektryczne – powiedział Rowley.

Ekstremalny napęd elektryczny

W Rotterdamie ma również swój europejski debiut w pełni elektryczny Mustang Mach-E 1400 – jedyny w swoim rodzaju prototyp o mocy ponad 1400 KM.

Mustang Mach-E 1400 jest wynikiem 10 000 godzin wspólnej pracy Ford Performancei specjalistów tuningu z RTR Vehicles, którzy postawili sobie cel zbudowania mostu między wyobrażeniami klientów o samochodzie elektrycznym, a jego rzeczywistymi możliwościami.

Rozwiązania podnoszące właściwości aerodynamiczne dopracowano pod względem kształtu i ustawienia, a siedmiu silnikom dano szeroki zakres regulacji, aby zapewnić możliwość tuningu przeniesienia napędu do wszystkiego – od driftu po wyścigi torowe.

– Jeden to model seryjny, drugi ekstremalny prototyp, jednak nasze Mustangi Mach-E GT i Mach-E 1400 mają coś wspólnego – to natychmiastowy, w pełni kontrolowany przyrost mocy, gwarantujący wrażenia z jazdy, jakich trzeba doświadczyć, aby w nie uwierzyć – powiedział Rowley.

###

1Ford Mustang Mach-E GT będzie dostępny w Europie pod koniec 2021 roku. Dane testowe Forda oparte na metodologii prób „1-ft rollout”, czyli pomiaru na drag stripie samochodu już toczącego się.

2System będzie wymagał aktywacji.

3Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem; bez nich nie korzystaj z urządzeń mobilnych podczas jazdy.

4Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia energii zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.

5Dane testowe Forda oparte na metodologii prób „1-ft rollout”, czyli pomiaru na drag stripie samochodu już toczącego się.

6Deklarowany zasięg jazdy i czas ładowania oparte są o symulacje komputerowe, wykonane przez producenta oraz o szacunki zasięgu w warunkach procedury testowej WLTP.

Ford Puma EcoBoost Hybrid – zużycie paliwa od 4,3 l/100 km, emisja CO2 od 97 g/km NEDC (od 5,6 l/100 km i 126 g/km WLTP)

Kuga Plug-In Hybrid – zużycie paliwa od 1,2 l/100 km, emisja CO2 od 26 g/km NEDC (od 1,4 l/100 km i 32 g/km WLTP)

Transit Custom Plug-In Hybrid – zużycie paliwa od 2,7 l/100 km, emisja CO2 od 60 g/km NEDC (od 3,1 l/100 km i 70 g/km WLTP)

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Nowy Volkswagen ID.3 różni się od poprzednika nie tylko nadwoziem czy wnętrzem. Zmienione są również reflektory i tylne światła, a także oświetlenie wnętrza. Wszystko oparto na technologii LED. Opcjonalne reflektory matrycowe IQ.LIGHT nie tylko doskonale oświetlają drogę, lecz także potrafią „przywitać” kierowcę, który podchodzi do samochodu z kluczykiem w kieszeni. A to oczywiście nie wszystko, […]

Komentarzy: 0 skomentuj »