Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Ford GT: najszybszy Ford w historii

Meganews

Napędzany silnikiem EcoBoost o największej mocy z dotychczas wyprodukowanych, nowy Ford GT łączy tę ogromną moc z wyjątkową doskonałością aerodynamiczną, dzięki czemu jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną wynoszącą 347 km/h, co na torze wyścigowym czyni go najszybszym produkcyjnym modelem Forda w historii firmy.


Zaprojektowany od czystej kartki papieru najnowszy supersamochód Forda zdolny do rozwijania niezwykłych prędkości został skonstruowany i zoptymalizowany pod kątem osiągów na torze wyścigowym, stając się godnym swojego imienia dziedzicem wyścigowej tradycji Fordów GT. W czasie testów prototypu w 2016 roku, wraz z konkurencyjnymi samochodami przygotowanymi do jazdy na torze, z nowymi płynami, oponami i optymalnymi ustawieniami zawieszeń, w identycznych warunkach i z tym samym kierowcą, Ford GT na torze Calabogie Motorsports Park w Kanadzie uzyskiwał lepsze czasy okrążenia, niż McLaren 675LT i Ferrari 458 Speciale:

Ford GT: 2:09.8
McLaren 675LT: 2:10.8
Ferrari 458 Speciale: 2:12.9

„Duszą Forda GT są osiągi.” – mówi Raj Nair, wiceprezes odpowiedzialny za globalny rozwój produktów i szef techniczny, Ford Motor Company. „Uzyskaliśmy znaczące obniżenie masy używając struktury wykonanej z włókien węglowych. Następnie część z tych oszczędności zainwestowaliśmy tam, gdzie spodziewaliśmy się największych zysków w osiągach, szczególnie w systemy aktywnej dynamiki jazdy. W rezultacie samochód stał się jeszcze szybszy.”

 

Parametry mówią: 647 KM, 746 Nm, 1400 kg

Zgodnie z normą SAE silnik osiąga maksymalną moc 647 KM i maksymalny moment obrotowy 746 Nm w specyfikacji na rynek amerykański. Jednostka V6 o pojemności skokowej 3,5 litra jest najmocniejszym silnikiem EcoBoost, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, czyniąc z najnowszego Forda GT najszybszy w historii produkcyjny samochód ozdobiony błękitnym owalem. Silnik nowego Forda GT jest przy tym bardzo elastyczny, wytwarzając 90% maksymalnego momentu obrotowego już od 3500 obr/min. „Od początku zakładaliśmy, że silnik EcoBoost V6 będzie świetnym źródłem napędu dla Forda GT, zarówno jeśli chodzi o moc, jak i o aerodynamikę samochodu.” – mówi Dave Pericak, dyrektor Ford Performance. „Testowaliśmy i doskonaliliśmy silnik w samochodzie wyścigowym zbudowanym zgodnie ze specyfikacjami Daytona Prototype. Przez dwa sezony samochód brał udział w wyścigach serii IMSA, a w ostatnim sezonie silnik sprawdzaliśmy w wyścigach już w samochodzie Ford GT. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak opracowany w ten sposób silnik sprawuje się na torze wyścigowym i na publicznych drogach.”

Masa suchego Forda GT wynosi nieco poniżej 1400 kg, co stawia nasz supersamochód pomiędzy dwoma najważniejszymi konkurentami, którymi są McLaren 675LT i Ferrari 488. W specyfikacji na rynek amerykański Ford GT uzyskuje współczynnik masy do mocy wynoszący 2,14 kilograma na jednego konia mechanicznego.

Systemy aktywnej dynamiki, zarówno sterujące zawieszeniem, jak i aerodynamiką, zaprojektowano tak, by uzyskać jak najlepsze proporcje siły docisku do nawierzchni i współczynnika oporu powietrza przy dowolnej szybkości, dzięki czemu samochód stał się szybszy w rękach każdego kierowcy, niezależnie od poziomu umiejętności.

Nowy Ford GT, bez szukania jakichkolwiek wymówek, został tradycyjnie wystawiony do wyścigu w Le Mans i zgodnie z tradycją, wygrał ten wyścig w swojej klasie. W ostatnim sezonie samochód wygrał też wiele innych wyścigów, zarówno serii IMSA, jak i WEC. Produkcyjna wersja Forda GT dzieli wiele elementów z wersją wyścigową samochodu, łącznie z zaawansowanymi rozwiązaniami z zakresu aerodynamiki i zawieszenia kół, dzięki czemu ustanawia nowe standardy osiągów dla samochodów mogących poruszać się po drogach publicznych.

Zapisz

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Rozpoczęła się nowa era. Taki jest najważniejszy przekaz nowego filmu BMW udostępnionego za pośrednictwem wszystkich kanałów online. Film „A NEW ERA” po raz pierwszy pokazuje wszystkie cztery wizjonerskie samochody BMW Group obok siebie. W rok od setnej rocznicy założenia spółki czołowy producent samochodów i motocykli premium na świecie kontynuuje swoją kampanię „THE NEXT 100 YEARS”.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Mimo że posiada je ogromna większość kierowców, wielu z nich ma o nim mylne pojęcie. OC – ubezpieczenie, które obrosło licznymi mitami. Obalmy te pojawiające się najczęściej.

Komentarzy: 0 skomentuj »