Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Nie daj się oszukać mechanikom

Meganews

Nie chcemy tutaj generalizować, ale z własnego doświadczenia wiemy, że nie każdy mechanik okazuje się równie uczciwy i rzetelny. Zdarzają się różne przypadki niedokończonych napraw albo jednoczesnego popsucia innych elementów, dlatego przestrzegamy Was i uświadamiamy w jaki sposób należy serwisować wał napędowy.

 

Nie pozwól zwieść się „niezawodności”

Bardzo często bywa tak, że mechanicy zaglądają do pojazdu, przetrzymują go nawet kilka dni, a następnie stwierdzają, że usterka została zlokalizowana i naprawiona za jedyne kilkadziesiąt lub kilkaset złotych. Niestety większość z nas nie jest wyspecjalizowana w kierunku mechanicznym i absolutnie nie potrafi odnaleźć się w tym fachowym słownictwie. Ostatecznie nawet nie jesteśmy świadomi i pewni czy wykryto odpowiednią zależność uszkodzenia. W przypadku wałów napędowych sprawa staje się równie niejasna, ponieważ częste defekty skrzyni biegów lub mostów napędowych wynikają właśnie z promieniowania bicia wału. Powstające drgania rzadko kiedy są odczuwalne dla kierowcy, dlatego mechanik powinien również rozpatrzeć ten rodzaj nieprawidłowości, czego z reguły nie robi. Wówczas problem wcale nie zostaje rozwiązany, a klienci płacą za dodatkowe naprawy, zamiast jedną konkretną. Warto znaleźć zaufany warsztat samochodowy, gdzie faktycznie cały zespół posiada właściwe kwalifikacje i wiedzę na ten temat, a ponadto znajdują się tam nowoczesne maszyny i narzędzia umożliwiające prowadzenie nawet bardziej skomplikowanych działań.

Czego nie powinieneś zapomnieć dla własnego dobra

Przede wszystkim pamiętaj o regularnych przeglądach technicznych, które nie będą przeprowadzane jedynie podczas jakiejkolwiek awarii czy też raz do roku z okazji badań okresowych. Wtenczas można skutecznie zapobiec ewentualnym i kosztownym naprawom, gdzie problemy mogą zostać rozwiązane już na samym początku za nieporównywalnie mniejsze pieniądze. Jeżeli sam dopilnujesz pewnych terminów i będziesz systematycznie sprawdzał stan swojego pojazdu, możesz być pewien, że auto będzie funkcjonowało o wiele sprawniej i efektywniej bez jakichkolwiek większych wad.

Kiedy jednak zostanie odkryta jakaś nieprawidłowość wału napędowego, mechanik powinien zdecydować jakie wyjście okaże się najkorzystniejsze. Mianowicie istnieją dwa warianty: całkowita wymiana wału lub jego poszczególnych części albo regeneracja układu z drobnymi zabiegami serwisowania. Oczywiście pierwsza różnica uwidacznia się w kosztach, aczkolwiek nie zawsze konieczna jest zamiana części na nową. Jednakże jeśli jest to niezbędne, należy również zastanowić się na kupnem komponentów układu napędowego. Coraz częściej warsztaty mechaniczne oferują swoje usługi wraz z produkcją wałów napędowych do różnego rodzaju pojazdów, z czego równie warto skorzystać, znając źródło i jakość wytworzonych części. Z drugiej strony sama regeneracja także wymaga kilku czynności dla zwiększenia wydolności i wytrzymałości samochodu. Przykładem może być usługa smarowania powierzchni krzyżaków przegubowych, dzięki czemu cały mechanizm może działać płynniej i jednocześnie nie uszkadza on pozostałych elementów układu.

Co więcej, do wszystkich tych zabiegów dochodzi obowiązkowe wyważanie wału napędowego, o którym zapomina wielu mechaników po zakończonej naprawie układu napędowego lub jego renowacji. To kluczowa procedura prawie podczas każdej wizyty w warsztacie samochodowym, ze względu na późniejsze bezpieczeństwo i komfort jazdy kierowcy i pasażerów. Dobrym przykładem może być wyważanie wałów napędowych we Wrocławiu, gdzie z własnego doświadczenia wiemy, że znajduje się tam kilka sprawdzonych i godnych zaufania miejsc. Ważnym jest, aby za każdym razem dopilnować tej kwestii, by nowe części nie ulegały zniszczeniu, a cały mechanizm mógł funkcjonować prawidłowo i bardziej ekonomicznie. Potrzebne wówczas są specjalne sprzęty, które umożliwiają profesjonalne wyważenie na kilku płaszczyznach korekcyjnych. Generalnie wiemy, że ciężko o znalezienie solidnego i uczciwego mechanika, który pokieruje nami w czasie większej lub mniejszej awarii, jednakże trzeba szukać i korzystać z opinii innych, ale jednocześnie pamiętaj o wspomnianych przez nas pułapkach i sugeruj się podanymi wyżej wskazówkami, by nie dać się oszukać.

Zapisz

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Układ chłodzenia w samochodzie jest niezwykle ważny. Jeśli ulegnie awarii możne prowadzić do bardzo poważnych uszkodzeń silnika lub generalnego remontu naszego samochodu. Z czego się składa? Termostat, pompa wodna, chłodnica i nagrzewnica to podstawowe elementy tego układu. Ale co jeśli ten najważniejszy – termostat – ulegnie awarii? Jak zatem rozpoznać awarię termostatu i co można […]

Komentarzy: 0 skomentuj »