Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Czemu Volvo Cars i Geely rozważają fuzję?

Meganews

Volvo Car AB i Geely Automobile Holdings Limited (Hongkong 0175) rozważają połączenie w celu stworzenia silnej globalnej grupy, w ramach której lepiej wykorzystałyby synergie finansowe i technologiczne między tymi firmami. Byłoby to połączenie dwóch bardzo silnych graczy na rynku motoryzacyjnym.

Rozważana fuzja miałaby międzynarodową skalę, a także ogromne zasoby technologiczne i finansowe, aby stać się liderem w trwającej transformacji przemysłu motoryzacyjnego. Połączenie odbyłoby się z zachowaniem odrębnej tożsamość każdej marki (Volvo, Geely, Lynk & Co i Polestar).

Połączone przedsiębiorstwo, miałoby dostęp do globalnego rynku kapitałowego za pośrednictwem giełdy w Hongkongu; z zamiarem późniejszego notowania również na giełdzie w Sztokholmie. Volvo Cars i Geely utworzą wspólną grupę roboczą w celu przygotowania propozycji dla swoich zarządów.

W wyniku połączenia obu firm, powstałaby silna globalna grupa. Wraz z Håkanem Samuelssonem, prezesem i dyrektorem generalnym Volvo Cars. Rozpoczynamy od zbadania potencjału fuzji – tak, by wzmocnić synergię w ramach grupy, przy jednoczesnym zachowaniu przewagi konkurencyjnej i odrębności poszczególnych marek. – powiedział Li Shufu, prezes grupy Geely Holding.

Rozważana transakcja zostałaby przeprowadzona zgodnie z Zasadami Notowania Papierów Wartościowych na Giełdzie Papierów Wartościowych Hongkong Limited (będzie podlegała wzajemnie uzgodnionym warunkom i zatwierdzeniom odpowiednich zarządów, jak również akcjonariuszom Geely i Volvo Cars). Cała operacja będzie także respektowała zezwolenia regulacyjne poszczególnych państw.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

W przeciągu dwóch lat SEAT nawiązał współpracę z ponad 200 izraelskimi start-upami skupionymi wokół centrum technologicznego w Tel Awiwie. Producent obecnie testuje takie przełomowe rozwiązania, jak obserwacja ruchu gałek ocznych kierowcy, wykrywanie potencjalnych niebezpieczeństw oraz kontrola natężenia światła poprzez elektrycznie sterowane przyciemnianie szyb. Co roku SEAT inwestuje w co najmniej 10 eksperymentalnych technologii.

Komentarzy: 0 skomentuj »