Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Bez gwiazdy nie ma jazdy – StarDrive Poland 2015

Meganews

Coroczny zlot StarDrive Poland 2015, organizowany przez Klub Zabytkowych Mercedesów Polska, tym razem gościł w Łodzi. Do Manufaktury w rewitalizowanej jurydyce przemysłowej Izraela Poznańskiego zjechało prawie 90 załóg w pięknych klasykach. Trzeba przyznać, że idealnie komponowały się z XIX-wieczną bryłą Pałacu Poznańskiego i murami jego dawnej fabryki.

Zlot trwał od czwartku do niedzieli, dostarczając frajdy uczestnikom oraz mieszkańcom Łodzi, którzy mogli skorzystać z okazji obejrzenia w jednym miejscu świetnie utrzymanych historycznych modeli, pamiętających dwudziestolecie międzywojenne, powojennych prezydenckich limuzyn Adenauer, popularnych Pontonów i cieszących oko sportowych Pagod.

 

Filmowa Łódź z secesyjną Piotrkowską i eklektycznymi pałacami, okazała się dla oldtimerów idealnym plenerem. Wiele z nich na plan filmowy wyjeżdża dość często, skoro więc pojawiła się okazja zacieśnienia związku z kinematografią, jako jeden z głównych punktów programu StarDrive przewidziano zwiedzanie słynnej Filmówki – obecnie Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej – oraz obiad w Muzeum kinematografii. Elementami zlotu były też piątkowy rajd po Łodzi i okolicach oraz dwa konkursy elegancji – na Piotrkowskiej i na rynku Manufaktury. W organizacji imprezy pomogło Stowarzyszenie Classic Cars Łódź, które m.in. przygotowało trasę, próby sportowe i zadbało o bezpieczeństwo aut na łódzkich drogach oraz główny sponsor Mercedes-Benz Polska. Sponsorem była także firma Auto-Studio, łódzki dealer marki, wystawiający w Manufakturze najnowsze modele.

 

WYNIKI RAJDU:

 

A. W grupie aut do 1945 roku wygrał Mercedes  170V  Cabrio  A  (W136) z 1936 roku, prowadzony przez Piotra Gzylewskiego

B. W grupie aut do 1946 -1960 wygrał Mercedes  190  (W121) z 1959 roku, z załogą Piotr i Halina Małeccy

C. W grupie aut do 1960-1970 wygrał Mercedes  350SEL  (W109) z 1970 roku, z załogą Krzysztof i Ewa Masztalerz

D. W grupie aut powyżej 1971 wygrał Mercedes  280SE  (W116) z 1979 roku, z załogą Piotr i Jolanta Pietras

W kategorii Najlepsza załoga kobieca wygrały Joanna Małuszyńska i Magdalena Dobaniewicz-­Grabowska w Mercedesie  190SL  (W121)  z 1961 roku.

 

WYNIKI KONKURSU ELEGANCJI:

 

A. W grupie aut do 1945 roku wygrał Mercedes W21 200  sport  road z 1936 roku, z załogą Leszek Ficenes i Katarzyna Kalinowska

B. W grupie aut do 1946 -1960 wygrał Mercedes W189 300 Adenauer Cabriolet D z 1958 roku, z załogą Tomasz Wiaderny i Izabella Wiaderna

C. W grupie aut do 1960-1970 wygrał Mercedes W 109 SEL 350 z 1970 roku, z załogą Krzysztof i Ewa Masztalerz

D. W grupie aut powyżej 1971 wygrał Mercedes W108 280SEL 4,5 z 1972 roku, z załogą Mariusz i Renata Głowaccy

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Skąd pochodzi prąd, zasilający silniki samochodu z napędem elektrycznym? Najprostsza odpowiedź brzmi – z akumulatora. W ogromnej większości przypadków jest to prawda, aczkolwiek zazwyczaj niecała. Układy zasilania i napędu aut z silnikami elektrycznymi są zwykle bardziej skomplikowane, ale dzięki temu bardziej funkcjonalne.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Od dłuższego czasu długoterminowy i krótkoterminowy wynajem samochodów bije rekordy popularności – zarówno w Europie Zachodniej, jak i w Stanach Zjednoczonych. Wzrost zainteresowania wynajmem można zaobserwować również w Polsce. Rozwijająca się oferta wypożyczalni aut to nie tylko atrakcyjna okazja dla osób chcących wynająć samochód krótkoterminowo, ale także dla klientów poszukujących pojazdu na własność.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Praktycznie i bezpiecznie? A może dla odmiany po prostu supermodnie? Okazuje się, że najlepiej wiedzą – jak szykownie wyglądać na skuterze – Włosi. Wystarczy spojrzeć na kultową już scenę z 1953 roku z filmu „Rzymskie wakacje”. Gregory Peck i Audrey Hepburn to jedna z najpiękniejszych filmowych par. On w garniturze i pod krawatem, a ona […]

Komentarzy: 0 skomentuj »