Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Bentley Continental GT3-R – z wizytą na siłowni

Meganews

Bentley wysłał model Continental na siłownię. Dzięki intensywnemu treningowi pod okiem doświadczonych specjalistów ociężała limuzyna zrzuciła zbędne kilogramy i nabrała więcej siły.
Bentley Continental GT3-R powstał na bazie torowej odmiany GT3 i z założenia miał oferować przede wszystkim bezkompromisowe osiągi. Kluczem do sukcesu było obniżenie masy własnej auta aż o 100 kilogramów, co uzyskano dzięki wymontowaniu tylnych siedzeń oraz zastosowaniu tytanowego układu wydechowego i lekkich obręczy aluminiowych o średnicy 21 cali.

 

W parze z lżejszym nadwoziem idzie mocniejsza jednostka napędowa. Poprzez zwiększenie ciśnienia doładowania w turbosprężarkach i wprowadzenie modyfikacji w układzie ECU, inżynierom brytyjskiej firmy udało się wykrzesać z silnika V8 o pojemności 4 litrów 580 KM i 700 Nm momentu obrotowego, dostępnego już od 1700 obr./min. Napęd jest przekazywany na wszystkie cztery koła poprzez ośmiobiegową przekładnię automatyczną ZF.

 

Bentley Continental GT3-R przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, czyli o 0,7 sekundy szybciej, niż odmiana GT V8 S. Za sprawą krótszych przełożeń skrzyni biegów prędkość maksymalna wynosi „jedynie” 273 km/h, podczas gdy wspomniany wariant GT V8 S może rozpędzić się maksymalnie do 309 km/h.

 

Powstanie łącznie 300 egzemplarzy tego modelu. Wszystkie będą wykończone białym lakierem Glacier White przyozdobionym zielonymi pasami. Pierwsze sportowe odmiany GT3-R trafią do klientów pod koniec tego roku.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Cupra od zawsze fanom motoryzacji kojarzyła się z najbardziej sportowymi wersjami Seatów. Teraz Cupra jest już oddzielną marką, ale jej pierwszy model powstał na bazie Seata Ateki. Specjaliści od  tworzenia hot hatchów debiutują na rynku, wypuszczając SUV-a, który gra w swojej lidze i nie ma jak na razie konkurencji… Czemu SUV Cupry nie ma konkurencji? […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

W przeciągu dwóch lat SEAT nawiązał współpracę z ponad 200 izraelskimi start-upami skupionymi wokół centrum technologicznego w Tel Awiwie. Producent obecnie testuje takie przełomowe rozwiązania, jak obserwacja ruchu gałek ocznych kierowcy, wykrywanie potencjalnych niebezpieczeństw oraz kontrola natężenia światła poprzez elektrycznie sterowane przyciemnianie szyb. Co roku SEAT inwestuje w co najmniej 10 eksperymentalnych technologii.

Komentarzy: 0 skomentuj »