Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Audi S3 Cabriolet – kto odmówi przejażdżki

Meganews

Nowe Audi S3 Cabriolet latem pojawi się w salonach sprzedaży. Pod maską silnik 2.0 TFSI generuje 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Stały napęd na cztery koła quattro, lekka konstrukcja i efektywnie pracujące podwozie, gwarantują frajdę z jazdy po krętych drogach.

Kabriolet ma tkaninowy dach z elektrohydraulicznym napędem. Izolująca pianka wszyta w tkaninę redukuje poziom hałasu we wnętrzu. Dach dostępny jest w trzech kolorach. Otwiera się i zamyka w czasie 18 sekund, również podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. Wśród dwunastu kolorów lakieru znalazły się m.in. ekskluzywny lakier czarny Panther z efektem kryształowym oraz niebieski Sepang z efektem perłowym.

W oczy rzucają się przede wszystkim aluminiowe listwy obramowania przedniej szyby i górnych brzegów karoserii oraz obudowy lusterek bocznych i listwy progowe w kolorze aluminium. Samochód standardowo wyposażono w diodowe światła tylne. Krawędź pokrywy bagażnika wymodelowano w kształcie spojlera, a zderzakom nadano nową formę.

Audi S3 CabrioletOd 0 do 100 km/h Audi S3 Cabriolet rozpędza się w 5,4 sekundy, a jego maksymalna, ograniczona elektronicznie prędkość, wynosi 250 km/h. Ciężar własny to zaledwie 1620 kg. Wiele elementów przedziału pasażerskiego wykonano z bardzo twardych stopów stali, a maskę silnika z aluminium.

Według testów zużycia paliwa NEDC, Audi S3 Cabriolet z przekładnią S tronic potrzebuje zaledwie 7,1 l benzyny na 100 km.

W montowanej seryjnie, automatycznej przekładni S tronic, niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty ma długie przełożenie, wpływające na obniżenie obrotów, a co za tym idzie na niższe zużycie paliwa. Błyskawicznie zmieniająca przełożenia dwusprzęgłowa skrzynia biegów pracuje w dwóch trybach automatycznych D i S. Kierowca może również zmieniać biegi samodzielnie, za pomocą dźwigni zmiany biegów lub opcjonalnych manetek przy kierownicy.

Funkcja wolnego biegu skrzyni S tronic dodatkowo zwiększa efektywność pojazdu. Wolny bieg uaktywnia się gdy system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie efficiency, a kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. Dzięki funkcji Launch Control, aktywnej podczas startu z pełnym przyspieszeniem, moc silnika przenoszona jest na jezdnię z minimalnym poślizgiem kół.

Napęd quattro to cecha charakterystyczna modeli serii S. Jego charakterystyczne właściwości pozwalają na przyspieszanie bez poślizgu kół i zapewniają dynamikę, bezpieczeństwo oraz stabilną jazdę po prostej. Wysokiej mocy kompaktowy kabriolet, niezależnie od wybranego trybu, zachowuje się jak samochód sportowy, także w trudnych, np. zimowych warunkach pogodowych.

Sercem napędu quattro w modelach Audi z poprzecznie montowanym silnikiem jest nowo zaprojektowane, hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe z elektroniczną blokadą. W normalnych warunkach, sprzęgło w dużej mierze kieruje siły napędowe z silnika na koła przedniej osi. Przy zmniejszonej trakcji, przez stopniowe ściśnięcie zespołów płytek, płynnie przekierowuje moment obrotowy na tylną oś.

Podział obciążeń między osią przednią i tylną (56:44) jest doskonale rozłożony. Zrównoważenie to także efekt pozycji montażowej silnika (zamontowano go w pochyleniu do tyłu większym niż dotychczas) oraz przesunięcia przedniego zawieszenia ku przodowi pojazdu.
W porównaniu z Audi A3 Cabriolet, karoserię Audi S3 Cabriolet, dzięki sportowemu podwoziu S, zawieszono o 25 mm niżej. Zębatka progresywnego wspomagania układu kierowniczego, będącego elementem wyposażenia seryjnego, jest tak zestopniowana, że jego przełożenie wraz ze skrętem kół staje się bardziej bezpośrednie.

Seryjne Audi S3 Cabriolet jeździ na oponach w rozmiarze 225/40 R18, na aluminiowych pięcioramiennych obręczach 8J x 18 ze srebrną, polerowaną na wysoki połysk powierzchnią. By zredukować ich ciężar, koła wytwarzane są w technice tłoczenia kształtowego aluminium. Na życzenie, Audi montuje również inne obręcze o średnicy 18 lub 19 cali.

Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 340 mm wydają się być bardzo duże. Ich czarne, lakierowane zaciski hamulcowe – opcjonalnie także czerwone – zdobi emblemat S3. Elektromechaniczny hamulec postojowy zintegrowano z układem hamulcowym tylnej osi. W Audi S3 Cabriolet zastosowano również kolejną generację elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC. Jeszcze przed osiągnięciem wartości granicznych, koła toczące się po wewnętrznej stronie zakrętu są niezauważalnie, lekko przyhamowywane. Poprawia to zwrotność samochodu i uzupełnia w ten sposób działanie napędu quattro.

Montowany seryjnie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kontroluje sposób pracy silnika i układu przeniesienia napędu, a także wsparcie układu kierowniczego oraz działanie przekładni S tronic. Kierowca sam określa, czy systemy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select wpływa także na dostępny opcjonalnie, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride.

Super czerń: wnętrze

Wnętrze Audi S3 Cabriolet sprawia niezmiernie przejrzyste i eleganckie wrażenie. Jak w każdym Audi, obsługa nowego S3 Cabriolet jest prosta i intuicyjna, a jakość wykończenia wręcz idealna. Z tyłu pojazdu mieszczą się dwie dorosłe osoby. Bagażnik o pojemności 285 litrów można powiększyć po złożeniu oparć. Przy złożonym dachu, jego pojemność wynosi 245 litrów.

Standardowe listwy ozdobne wykonano z szczotkowanego, matowego aluminium, a wiele elementów obsługi również lśni aluminiowo. Tła zegarów mają ciemnoszary, metaliczny kolor, charakterystyczny dla modeli S, a ich skale i wskazówki są białe. Trójwymiarowe logo S3 i wskaźnik ładowania to dodatki wpisane w tarczę prędkościomierza. Kolorowy system informacji kierowcy jest elementem wyposażenia seryjnego. Elektrycznie wysuwany monitor pokładowy (standard, jeśli na pokładzie znajduje się co najmniej radio MMI), po uruchomieniu auta wita kierowcę specjalnym ekranem S3.

Sportowe fotele zapewniają właściwe podparcie ciała. Ich siedziska można przedłużyć, a oparcia ozdobiono emblematami S3. Obicia wykonano z kombinacji skóry Perlnappa i tkaniny. W opcji dostępne są kombinacje tkaniny Alcantara i skóry Perlnappa lub skóry Feinnappa i skóry Velvet. Kontrastowe szwy to wyraźnie widoczne wewnątrz pojazdu akcenty ozdobne. Alternatywnie, kupujący może zamówić fotele sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami, wzmocnionymi bokami i stebnowaniem stylizowanym na romby lub pełną linię wzorniczą Audi design selection w kolorze czerwonym korso.

Elementem wyposażenia seryjnego Audi S3 Cabriolet jest także skórzana kierownica sportowa z emblematem S3. Na życzenie, Audi montuje wielofunkcyjną kierownicę ze spłaszczonym u dołu wieńcem, opcjonalnie także z manetkami.

I kto odmówi przejażdżki…?

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale: