Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Audi Q2 – będzie hit!

Maciej Pertyński

Najnowsze „dziecko” Audi ma ogromne szanse zdobyć wielu nowych klientów dla marki. Jest niebywale młodzieńczym samochodem, który jednak zarazem cechuje się wszystkimi najważniejszymi zaletami typowymi dla Audi.

Kolejny sportowo-rekreacyjny model Audi? Tak. Na taki opis przystanę bardzo chętnie – tylko nie nazywajcie go SUV-em! Niewątpliwie jest to crossover – samochód, który łączy w sobie zupełnie różne, czasem przeciwstawne cechy. Bo to auto wielkości segmentu B, czyli auto miejskie, jak choćby Audi A1. Ale jednak i większe, i podniesione wyżej nad jezdnią, zdolne pokonać bez problemu nawet całkiem poważne bezdroża, tym bardziej że może być wyposażone w bardzo skuteczny napęd na 4 koła (z silnikami o pojemności 2,0 l) – ale i bez niego da sobie świetnie radę. Da radę nie tylko w sensie przejechania przez bezdroża – da radę w każdych warunkach drogowych i zawsze pozostawi kierowcę pełnego zachwytu, że niewielki samochód może być tak wygodny, a przy tym tak sprawnie i sportowo pokonywać zakręty.

Bo to prawdziwe Audi, choć takie na pierwszy rzut oka dziwne. Ma znakomite silniki (w tym zupełną nowość, zaskakująco aż sprawny i szybki 3-cylindrowy silnik benzynowy turbo o mocy 116 KM), 150-konny 1.4 TFSI oraz 2.0 TFSI/190 KM oraz trzy diesle: 1.6 TDI/116 KM i dwie wersje 2.0 TDI – o mocach 150 i 190 KM, i wyśmienite skrzynie biegów (manualne 6-stopniowe i dwusprzęgłowe S tronic o 7 przełożeniach – ta ostatnia w 190-konnym TDI jest zupełnie nowa i seryjna), a układ jezdny bazuje na płycie MQB, co gwarantuje najnowocześniejsze rozwiązania techniczne i najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Również w kabinie bezdyskusyjnie jest to prawdziwe Audi. Znakomite fotele, fantastyczna jakość i zaskakująca jak na tę wielkość nadwozia przestronność łatwo mogą skraść klientów, którzy myśleli o większym, kompaktowym Q3 – a w Audi Q2 mogą liczyć i na lepszą jakość, i na nieporównanie doskonalszą ergonomię. 405-litrowy bagażnik również niewiele pozostawia do życzenia.

Auto się wyśmienicie prowadzi i jest bardzo ciche, może mieć adaptacyjne amortyzatory – choć biorąc pod uwagę sprawność tych bazowych, jest to wydatek niepotrzebny.

Audi zgodnie z najnowszymi wymogami rynku wyposażyło swój najnowszy model w ogromnie szeroką paletę elektronicznych systemów, zarówno tych związanych z bezpieczeństwem, jak i komfortem oraz łącznością. Póki wystarczy pieniędzy na dopłaty do poszczególnych opcji, nikt nie będzie niezaspokojony.

 foto: Audi

 

Maciej Pertyński

Maciej Pertyński

Artykułów: 8 | Moja strona WWW

Jedyny polski juror konkursu World Car of the Year. Rocznik 1962, z wykształcenia językoznawca, kulturo- i religioznawca (absolwent Arabistyki i Islamistyki Uniwersytetu Warszawskiego), z zamiłowania maniak motoryzacji. Poliglota, dziennikarz, tłumacz literatury, wielbiciel i znawca historii cywilizacji i techniki. Współpracownik polskich pism motoryzacyjnych oraz zagranicznych: „Mercedes Enthusiast”, „Auto Bild” i „Auto Zeitung”. Autor książki „Leksykon motoryzacyjny Auto Świata”.

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Choć płyn hamulcowy jest jedną z najważniejszych cieczy wykorzystywanych przez nasze samochody, w większości przypadków nie poświęcamy mu zbyt wiele uwagi. Dobrze jest, jeśli pamiętamy, że należy go regularnie wymieniać i że najpopularniejszym jego rodzajem jest obecnie DOT-4. Czy jednak oznaczenie to mówi nam cokolwiek? I czym różni się DOT-4 od popularnego niegdyś płynu DOT-3?

Komentarzy: 0 skomentuj »

Efektywność systemu hamowania większości kierowców kojarzy się z parametrami takimi, jak żywotność komponentów układu, ich odporność na wysoką temperaturę pracy czy długość drogi hamowania. O wiele rzadziej w tym kontekście mówi się jednak o modulacji siły hamowania. Jak jednak pokazuje praktyka, by uzyskać pożądaną skuteczność funkcjonowania klocków hamulców seryjnych, często wystarczy jedynie poprawić ich informatywność.

Komentarzy: 0 skomentuj »