Jeden z najbardziej rozpoznawalnych podzespołów modeli marki Citroen zniknie z rynku wraz z premierą C5 nowej generacji.
Jak wynika z nieoficjalnych informacji podanych przez źródło bliskie firmie PSA, francuska firma nie będzie już stosować w swoich modelach hydropneumatycznego zawieszenia z uwagi na wysokie koszty produkcji i słabnącą popularność tego rozwiązania wśród nabywców. Sprzedaż modeli Citroen C5 wyposażonych w zawieszenie Hydractive spadła w ubiegłym roku do około 10 000 sztuk, w związku z czym jego następca prawdopodobnie otrzyma mniej skomplikowany układ zawieszenia, który zapewni podobny komfort jazdy.
Firma PSA chce jednocześnie, aby wszystkie modele luksusowej marki DS wyznaczały nowe standardy w zakresie przyjemności z jazdy, co ma być zasługą wyrafinowanego zawieszenia (bez hydropneumatyki).
W Citroenie C5 obecnej generacji stosowany jest układ Hydractive III+, który steruje prześwitem w czasie rzeczywistym, aby pozostał on niezmienny niezależnie od obciążenia samochodu. Zawieszenie dostosowuje poziom sztywności i amortyzacji do prędkości jazdy i stanu nawierzchni. Automatyczne zmniejszenie prześwitu przy dużej prędkości poprawia aerodynamikę auta. Zmienny prześwit pomaga również przy załadunku dzięki możliwości zmniejszenia lub zwiększenia wysokości progu bagażnika.