Pagani Zonda Revolucion: ostatni potomek rodu

Zonda Revolucion to bezkompromisowy hipersamochód, który szokuje nie tylko osiągami, ale przede wszystkim ceną – jeden egzemplarz kosztuje 2,2 mln euro!
Samochód został wyposażony w karbonowo-tytanowe nadwozie samonośne typu „monocoque”, dzięki któremu możliwe było osiągnięcie bardzo niskiej masy własnej pojazdu wynoszącej zaledwie 1070 kilogramów. Należy w tym miejscu zaznaczyć, iż źródłem napędu jest potężna jednostka benzynowa V12 o pojemności 6 litrów, produkująca 800 KM mocy i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego – stosunek mocy do masy wynosi więc 748 KM na 1 tonę!

 

Kolejną ciekawostką jest wykonana z magnezu sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów, która zmienia przełożenia w czasie 20 milisekund. Równie duże wrażenie wywołuje system kontroli trakcji opracowany przez firmę Bosch, który pozwala kierowcy na wybór jednego z aż dwunastu ustawień odpowiadających preferencjom (umiejętnościom) prowadzącego oraz warunkom panującym na drodze.

 

Ponadto, specjaliści z firmy Pagani zmodernizowali układ ABS i zainstalowali nowe deflektory na masce silnika i specjalne stabilizatory w celu polepszenia wydajności aerodynamicznej nadwozia. Z kolei tylne skrzydło zostało wyposażone w system DRS redukujący opór powietrza.

 

Odpowiednią siłę hamowania zapewniają tarcze Brembo, które zdaniem przedstawicieli firmy są czterokrotnie bardziej wytrzymałe od tarcz stosowanych wcześniej i zapewniają doskonałą siłę hamowania.

 

Firma Pagani nie podała osiągów nowego modelu, jednak można przypuszczać, że model Revolucion jest w stanie pokonać północną pętlę toru Nürburgring w czasie około 6 minut 45 sekund, czyli szybciej, niż model Zonda R dysponujący silnikiem o mocy 750 KM (6 minut 47 sekund).

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top